Dzieci na zajęciach poznają sposoby ozdabiania przedmiotów (szklane, drewniane, metalowe) za pomocą techniki decoupage. Technika ta, oprócz zapewnienia dziecku dobrej zabawy, uczy cierpliwości, skupienia, dokładności potrzebnych w dalszej edukacji szkolnej i w codziennym życiu. Dzięki wszechstronnemu jej zastosowaniu i możliwości łączenia z innymi sposobami aktywności plastycznej jest niezwykle ciekawa, pobudza wyobraĽnię i rozwija twórczość dziecka. Nie wymaga szczególnych umiejętności plastycznych, dlatego każdy będzie mógł cieszyć się wytworami swojej pracy.
Celem zajęć jest danie dziecku możliwości ekspresji własnego ja za pomocą sztuki plastycznej. Dziecko rozwija swoją wyobraĽnię, uczy się cierpliwości i skupienia nad wykonywaną przez siebie pracą.
Współcześnie, gdy granice między państwami są otwarte i istnieje możliwość swobodnego przemieszczania się, młody człowiek staje przed wyzwaniem kontaktowania się i koegzystowania z ludĽmi spoza jego kręgu kulturowego. Zajęcia mają na celu przybliżyć dziecku w prosty, przyjemny sposób inne kultury i narodowości, aby oswoić to, co może wydawać mu się obce. Poprzez zabawę zapoznajemy się ze zwyczajami, sztuką, sposobem życia ludzi innych nacji.
Celem zajęć jest uświadomienie dziecku, że różnice kulturowe między ludĽmi są ważne i ubogacające, a nie zagrażające. Dzieci będą poznawać inne narody poprzez znanych, wybitnych ich przedstawicieli, sztuki plastyczne oraz dania i potrawy.
Na zajęciach prezentowane są bajki terapeutyczne, których zadaniem jest pomoc dzieciom z uporaniem się z problemami dnia codziennego, uwrażliwienie na potrzeby innych ludzi, a także rozwijanie ich wyobraĽni. Po wysłuchaniu bajki dzieci wykonują proste prace plastyczne związane z tematem bajki. Bajki nie zawierają elementów przemocy, są przyjazne dla dzieci.
Celem zajęć jest pomoc dzieciom w radzeniu sobie z trudnymi emocjonalnie sytuacjami codziennego życia. (np. nieśmiałość, lęk, niepowodzenia). Bajki redukują napięcie, dają wsparcie, pozwalają stworzyć pozytywny obraz siebie i świata.
Baśnie, bajki, opowieści - połączone z ćwiczeniami ruchowymi (pokazywanie, naśladowanie itp.), elementami dramy oraz z wykorzystaniem technik plastycznych. Zajęcia mogą być dostosowane do potrzeb dzieci w różnym wieku. Bajkowe opowieści pomagają poznawać świat i znajdywać rozwiązania trudnych sytuacjach, pozwalają odreagować negatywne emocje , działają relaksująco,. Ćwiczenia ruchowe, dramowe i plastyczne dają dzieciom możliwość wyrażenia siebie, uczą otwartości, budują pewność siebie.
PIKNIK zajęcia dla dzieci od 3 lat Po wspólnym przygotowaniu potraw, dzieci gospodarują miejsce na piknik- rozkładają na trawie koc, układają potrawy i talerzyki. Uczą się prawidłowego układania sztućców, dekorowania stołu. Poza jedzeniem pyszności, które dzieci zrobiły proponujemy piosenki, zabawy ruchowe- na placu zabaw, ale także grupowych takich jak berek, krowa, murarz, kolory
SAŁATKA OWOCOWA- komponujemy bukiet kolorowych witamin, rozpoznając owoce z zamkniętymi oczami po kształcie, zapachu, fakturze. Poznajemy rymowanki, piosenki owocowe i jarzynowe. Częstujemy się i sprzątamy po posiłku.
WAFLOWE OBRAZKI: Po wykonaniu i prezentacji obrazków wszyscy jedzą swoje dzieła. Można również udekorować ciasteczka w kształcie kwiatków, misiów itp. Gdy każdy wykona i zje już swój „indywidualny” obrazek wszyscy wspólnie wykonują Krainę baśni np. pierniczkowy domek baby jagi, domki krasnoludków .
OBRAZKI Z KASZ Różne rodzaje kasz rozpoznajemy, wyklejamy wg dowolnych wzorów, dekorujemy pestkami słonecznika, dyni .
SZTUKA UKŁADANIA SERWETEK
Wszyscy znamy cztery legendy warszawskie: syrenka, złota kaczka, bazyliszek, Wars i Sawa –a kto słyszał o tym, jak Maćko Kwasiżur diabła Chmielorza ośmieszył albo jak nadwiślański lis gościł w mazowieckim zamku. Znamy ich dużo więcej! Na warsztatach poznamy je dokładnie, a dodatkowo wykonamy kartonową stolice z wysokimi budynkami, autami i parkami, zbudujemy syrenkę, udekorujemy jej ogon muszelkami i kamyczkami, kaczce damy złote piórka a bazyliszek...będzie ich tak wiele, jak wiele pomysłów zrodzi się z dziecięcej wyobraĽni
Zajęcia pozwalają na kształtowanie wyobraĽni przestrzennej poprzez budowanie form płaskich oraz przestrzennych (trójwymiarowych, bryłowatych) przy użyciu różnego rodzaju mas plastycznych (glina, masa solna, masa papierowa, gips), papieru (origami, kirinami, wycinanki), materiałów mieszanych (praca przestrzenna z różnych materiałów takich jak: tektura falista, siano, płótno karton, włóczka, włosy anielskie, koronki,szary papier, rolki tekturowe, sznurek, opakowania, itp.) Wyrażanie jakiejś formy, jakiegoś przedmiotu w bryle pomaga w zrozumieniu jego budowy. Lepienie wyrabia zręczność palców i kształci wrażliwość nie tylko wzrokową, ale także dotykowo – ruchową.
ORIGAMI, KIRIGAMI i inne składanki (także wycinanki, wydzieranki) - papierowe czary mary z papieru. Wiek - od 4 lat
Papierowe kwiatki, zwierzaki, pudełeczka, kartki okolicznościowe itp.
MODELOWANIE - różne formy przestrzenne, elementy ceramiki, rzeĽby itp., lepienie w glinie, wosku pszczelim, masie solnej, masie papierowej, odlewy gipsowe. Wiek - od 3 lat.
Zajęcia oparte na koncepcji poznania zmysłowego materii (przedmiotu, pojęcia, zjawiska) jako elementu otaczającego nas świata. Odbywać się ono będzie za pomocą zmysłu smaku, węchu, wzroku, słuchu i dotyku (nacisk, zmiana temperatury). Następnie odczucia sensoryczne zostaną wykorzystane do pracy plastycznej (rysunek, malowanie, lepienie z plasteliny, itp.)
Dodatkowo zajęcia te zapewniają uczestnikom pewną dozę aktywności ruchowej rozwijającej dużą motorykę przy użyciu profesjonalnych zabawek edukacji sensorycznej.
Zajęcia polegają na tworzeniu prac z wykorzystaniem materiałów recyclingowanych oraz produktów „naturalnych” typu kamienie, siano, kasztany, drewno, glina, wosk pszczeli, itp.
Pokazują one dzieciom jak ważna jest segregacja śmieci oraz ochrona środowiska, a także uzmysławiają, że zwykłe elementy otaczającego nas świata przyrody mogą stać się niezwykłą sztuką.
Tworzenie przestrzennych form.
Zajęcia z wykorzystaniem chusty animacyjnej oraz innych specjalistycznych zabawek sensoryczno-edukacyjnych. Wspomagają one rozwój wrażeń wzrokowych i dotykowych, wpływają pozytywnie na usprawnienie ruchowe, rozwijanie świadomości ciała w przestrzeni i działania w niej a także umiejętności współdziałania i integracji.
Nie ma piękniejszego prezentu nad upominek od swego dziecka, w dodatku wykonany własnoręcznie. Stworzymy dla Mam i Babć korale z makaronów i broszki z guzików, dla Ojców i Dziadków spinki do koszuli a dla siebie... zaczarowany pierścień!
Na każdych zajęciach będziemy słuchać piosenek, bawić się, a do tego poznawać kulturę i obyczaje hiszpańskie. Dzieci zobaczą różne przedmioty typowo hiszpańskie (będzie Caja Mágica- czyli magiczne pudełko z przedmiotami). Poznamy przepisy kulinarne do zrobienia z rodzicami w domu. Co więcej, nauczymy się trochę geografii. Gdzie się mówi po hiszpańsku i dlaczego. Opowiem także o innych językach w Hiszpanii. Poznamy łamańce językowe.
Grupa wiekowa: młodsi i najmłodsi (do 10 lat)
Grupa wiekowa: starsi (od 11 lat)
Realizujemy podobny zakres materiału, jak w nauce języka hiszpańskiego. Staramy się używać tylko języka obcego. Bawimy się językiem poprzez doświadczenie, przeżycie, naśladowanie, gry, piosenki i ruch!
Zajęcia dla starszych dzieci, młodzieży z edukacji medialnej z elementami tańca, teatru i zabaw psychologiczno ruchowych.
Zajęcia, w trakcie których dzieci samodzielnie zasieją lub posadzą roślinę, poznają rodzaje i funkcje korzeni, liści, okwiatu, stworzą własny zielnik i będą się bawić młodzi przyrodnicy oraz badacze przyrody w prawdziwych ogrodników.
Na razie oprowadzanki z przekazywaniem wiadomości o koniach i jeĽdziectwie (maści i chody koni, nazwy i zastosowanie części uprzęży, rasy koni, środowisko życia, pożywienie i zwyczaje)a już niedługo, od przyszłej wiosny poznawanie i oglądanie w naszej nowej zagrodzie także innych zwierząt (między innymi kóz, krów i owieczek).
Bawimy się na placu zabaw, korzystamy z huśtawek, węży-tuneli, ścianek wspinaczkowych, równoważni. Każdej zabawie towarzyszy historia, która jest tłem wydarzeń i wokół niej toczy się zabawa.
Zabawa ruchowa "Slalom ekologiczny" Ustawiamy dwa tory pełne "śmieci" (skrawki materiału, papiery, puszki itd.) oraz przedmiotów naturalnych (szyszki, kasztany liście itd.). Uczestnicy zabawy muszą pozbierać wszystko, co powinno trafić do koszy na śmieci, pozostawiając na terenie przedmioty naturalne. Każdy uczestnik w czasie biegu może schylić się tylko dwa razy i podnieść po jednym (za każdym razem) "śmieciu". Wygrywa ta drużyna, która poprawniej i szybciej wykona zadanie. Zabawa ruchowa "Ze starego - nowe" Ochotnicy otrzymują znaczki (znaczki przedstawiają różne surowce wtórne oraz przedmioty, które można otrzymać z nich w wyniku recyklingu). Dzieci biegają swobodnie po sali, na umówiony sygnał tworzą pary (np. gazeta - zeszyt, stłuczona butelka - słoik, kawałek metalu - łyżka, kubek po jogurcie - oklejony pojemnik z kubka po jogurcie). Po sprawdzeniu poprawności utworzonych par - zmiana uczestników zabawy. PAJĘCZYNA
Zabawa z kolorowymi kłębkami wełny i poznawaniem siebie oraz sąsiadów. ZWIERZACZKI- CUDACZKI:
Z kawałków szmatek, włóczek, gałganków dzieci wykonują zwierzaczki- cudaczki, które mogą wypychać szmatkami, watą, lub kaszami. Gdy każdy już wykona swojego cudaczka na chodniku malujemy kredą wioskę cudaczków, w której każdy będzie miał swój domek i będzie mógł odwiedzać swoich znajomych. TEATRZYK KUKIEŁKOWY
Z różnych materiałów dzieci wykonują kukiełki, następnie w grupach odgrywają różne scenki
(wymyślone przez siebie, lub wspólnie z osoba prowadzącą) Dla mam i starszych dzieci oferujemy: haft, gobelin, tkactwo, makata, krój, szycie, dzierganie, szydełkowanie. Zaopiekujemy się i pobawimy razem w trakcie zajęć artystycznych, kulinarnych, ruchowych, pośpiewamy, pogramy i odkryjemy doświadczalnie świat, gdy Wy- droga Mamo i drogi Tato zrobicie zakupy, poczytacie książkę lub pójdziecie na spacer. Kujawiaczek, oberek, polka, polonez ... krakowiaczek oraz inne tańce ludowe poznamy w ramach zajęć tanecznych. Przy okazji pląsów i skocznych ruchów będziemy mieli okazje obejrzeć, przymierzyć stroje ludowe i poznać kulturę regionu. Ale pomaluj go różnymi technikami, naszkicuj, narysuj, wyklej, wycieniuj pod okiem artystki malarki. W ramach zajęć z malarstwa proponujemy program: "Gdzie strumyk płynie z wolna" - o malowaniu krajobrazu w plenerze, "Czy niektórzy malarze mieli wadę wzroku?" - o różnych sposobach postrzegania świata, "Fałszerze dzieł sztuki" Cykl zajęć dla starszych dzieci i młodzieży, których finałem będzie stworzenie własnego komiksu- wprowadzenie do tematyki, szkicowanie, tworzenie i wybór bohatera, budowanie historii. Cykl zajęć z ceramiką mających na celu zapoznanie dzieci z gliną. Na początek proponujemy wykonanie biżuterii ceramicznej (korale, naszyjniki; zdobienia reliefem wklęsłym i wypukłym), ceramicznych guziczków, kafelków z literami alfabetu, świeczników w kształcie liścia, domków ceramiczne, aniołków. Tak jak Dżepetto w bajce o Pinokiu spełnił swoje marzenie i wystrugał chłopczyka, tak Wy, drogie dzieci i szanowni Rodzice będziecie mogli poznać tajniki pracy cieśli- sami stworzycie- pod okiem i z ręka pana Michała- drewniane łyżki, nożyki, misy, etykiety na drzwi, zabawki, a dla ambitniejszych ... mebelki! Zajęcia plastyczne rozwijające kreatywne myślenie i twórczą postawę dzieci. Wspierają rozwój plastyczny dzieci, dają możliwość pozytywnego przejścia kryzysu rysunkowego. Tego typu zajęcia wzmacniają spontaniczność, pozwalają na swobodniejsze wyrażanie siebie i swoich nastrojów, pobudzają u dziecka pomysłowość, twórczą fantazje, pobudzają wyobraĽnię plastyczną, uczą skupienia, dając jednocześnie odprężenie i uspokojenie uaktywniają sferę komunikacji niewerbalnej, wzmacniają poczucie sprawstwa i bezpieczeństwa, zwiększają poziom samowiedzy i akceptacji siebie, wzmacniają poczucie własnej wartości, pomagają uwalniać i odreagowywać nagromadzone emocje, zmniejszają poziom napięcia, zmniejszają strach, lęk, stres, łagodzą agresję, usuwają bariery poznawczo-emocjonalnych, utrudniających aktywność twórczą. Zajęcia wykorzystujące elementy teatru i dramy, zaspokajające naturalną potrzebę dzieci do wyrażania się w różnych formach ekspresji: w mowie, ruchu, geście, rysunku, śpiewie. Odgrywanie ról oraz tworzenie inscenizacji wpływa na wszechstronny rozwój dzieci: ułatwia i przyspiesza naukę wpływa na kształtowanie uczuć, postaw, wrażliwości estetycznej, kształtowanie świadomej dyscypliny, rozwijanie mowy i twórczego myślenia, ćwiczenie pamięci, rozwijanie zainteresowań czytaniem i teatrem, kształtowanie spostrzegawczości i umiejętności koncentracji. Cykl zajęć będzie zawierał między innymi: (6-9 miesięcy z opiekunami) Spotkania przeznaczone dla mam (opiekunów) i bobasów. Celem zajęć jest stymulacja do wszechstronnego rozwoju dzieci. Świadome dobieranie oddziaływań tak by kształtować nowe umiejętności i utrwalać nabyte sprawności, rozwijać zmysły. Spotkania te pozwolą lepiej poznać swoje maleństwo, służą budowaniu więzi z rodzicem. Rodzicom dostarczają pomysłu na kreatywne spędzanie czasu z dzieckiem i edukacyjne zabawy. Zajęcia umożliwiają spotkanie z innymi rodzicami i wymianę doświadczeń będą służyć budowaniu przestrzeni do zadawania pytań... Zajęcia obejmować będą między innymi: (10 -15 m-cy z Opiekunami) Zajęcia wspomagają rozwój psychomotoryczny dziecka. Proponowane ćwiczenia i zabawy opierają się na koncepcji inteligencji wielorakich Gardnera, Metodzie Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne i elementach Integracji Sensorycznej. Celem zajęć jest stymulowanie w bezpiecznych warunkach wszechstronnego i harmonijnego rozwoju dziecka, kształtowanie poczucia własnego ciała, stymulowanie zmysłów, doskonalenie motoryki małej i dużej oraz doświadczanie przez dziecko pierwszych kontaktów społecznych. Warsztaty będą dla Rodziców okazją do poznania różnych zagadnień, związanych z rozwojem dziecka i jego wychowaniem. (W sytuacji zebrania odpowiedniej liczby osób istnieje możliwość przygotowania warsztatów na temat zaproponowany przez Rodziców.) Przykładowe tematy warsztatów: (zajęcia dla Ojców z dziećmi) Zajęcia mają na celu wzmocnienie więzi Taty z dzieckiem, pokażą Ojcom, jak można aktywnie, atrakcyjnie i efektywnie spędzać razem czas, jak rozbudza w dziecku ciekawość świata i stymulować jego rozwój. Dadzą dziecku szansę mieć Tatę na wyłączność, a Ojcom pozwolą spotkać się z innymi Tatusiami i podzielić się swoimi wątpliwościami i doświadczeniami. Będziemy budować wyspę Skarbów, poznawać różne kultury, zrobimy prezenty dla Mam. Dla Was drogie Mamy mamy ofertę nicnierobienia. Ale w ramach Świata Mam możecie jednak zrobić sobie kawę i wypić ją z ..inną Mamą, możecie drogie Mamy poczytać pismo lub książkę lub też ją omówić z ...inną Mamą. Możecie patrzeć na swoje maluchy bawiące się i raczkująco - kroczące eksplorujące tereny Przygodowa. Możecie na nie patrzeć i rozpływać się w szczęściu bycia Mamą. Możecie to przeżywać z ...innymi szczęśliwymi Mamami. To oferta dla całej rodziny. W ramach spotkań będziemy rodzinnie tworzyć dzieła rzemieślnicze- dekoracje, pudełka, aniołki, szmaciane lalki, słomiane stwory, drewniane, dziergane, szklane, kartonowe, gliniane, kolorowe i różnorakie cuda. Warsztaty niedzielne, tematyczne, zapowiadane z wyprzedzeniem i ogłaszane. Zajęcia prowadzone przez terapeutę zajęciowego, dla dzieci w wieku szkolnymi z różnego rodzaju trudnościami w uczeniu się oraz zaburzeniami w rozwoju motoryki i koordynacji wzrokowo-
ruchowej. Połączenie nauki z zabawą oraz różnorodnymi technikami
plastycznymi pozwolą na lepszy rozwój dziecka. Zajęcia prowadzone są w
grupie, ale aktywności dostosowujemy do indywidualnych potrzeb i
możliwości młodych uczniów.TAŃCOWAŁA IGŁA Z NITKĄ
PRZEDSZKOLADKA (4-5-6), KÓŁKO GRANIASTE (2,5-3)
KRAKOWIACZEK JEDEN
CHODŹ, POMALUJ MÓJ ŚWIAT
ŚWIAT KOMIKSU
FABRYKA RÓŻNOŚCI
DREWUTNIA
WARSZTATY KREATYWNOŚCI
TEATRZYK
A KU KU
IDZIE RAK NIEBORAK
WARSZTATY PSYCHOLOGICZNE DLA RODZICÓW
RAZEM Z TATĄ, JA I TATA
ŚWIAT MAM
WARSZTATY RODZINNE
ABECADŁO Z PIECA SPADŁO